در مسابقه بین‌المللی ابتکار بازیافت پاک؛ دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر فینالیست شدند

 | تاریخ ارسال: 1401/8/9 | 

گروهی از دانشجویان مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مسابقه بین‌المللی ابتکار بازیافت پاک فینالیست شدند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ابتکار بازیافت پاک، نام طرحی متن‌باز برای افراد شاغل در صنعت نساجی در سراسر جهان است که می‌توانند برای دستیابی به روش‌های پایدار و پاک برای بازیابی و بازیافت کالاهای مصرف شده‌ی نساجی مشارکت کنند.
 هدف ابتکار بازیافت پاک، جستجوی شیوه‌های بهینه برای استفاده دوباره از زباله و پسماند صنایع نساجی از جمله پوشاک و مواد شیمیایی مورد استفاده در فرایندهای تولید است.
از دیگر اهداف این طرح، بهره‌گیری از ایده‌های نوآورانه جهت یافتن راه‌های پاکیزه‌تری برای تصفیه پساب، کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی است.
در این رقابت، بیش از ۴۰۰ شرکت‌کننده از ۷۱ مرکز آموزشی عالی در ۵ قاره جهان حضور یافتند و در آخر، ۶ گروه ۱ تا ۴ نفره، به عنوان فینالیست برگزیده شدند.
در این میان، یک گروه ۴ نفره از دانشجویان رشته مهندسی نساجی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز حضور داشتند که فینالیست شدند.
این دانشجویان با راهنمایی خانم دکتر فاطمه داداشیان، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی نساجی، توانستند با طرح ایده‌هایی نوآورانه جواز حضور در مرحله نهایی را در این مسابقه بین ‌المللی کسب کنند.
فاطمه عزیزی، حسن شریفی، ارمغان برکت و امیرپارسا معصومی اعضای گروه فینالیست از دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستند.
 این رقابت ۳ برنده خواهد داشت که با نظرسنجی عمومی تعیین خواهند شد.
 سایر فینالیست‌ها از دانشگاه‌های دانشگاه مک‌گیل (کانادا) دانشگاه وسترن (انگلستان) دانشگاه نساجی (بنگلادش) دانشگاه کیپ کوست (غنا) دانشگاه ماکرِره (اوگاندا) هستند.